SELIDBE SA DECOM

SELIDBE SA DECOM

SELIDBE SA DECOM. Svaka selidba, pa čak i renoviranje jedne prostorije u domu zna da bude izazovno i naporno iskustvo koje iziskuje veliko angažovanje, visoke troškove i usklađivanje vremena prema majstorima, radnicima ili agenciji. Ovakve situacije su same po sebi još kompleksnije kada imate malu decu.

Ukoliko se nađete u ovakvoj situaciji, glavno rešenje je dobra organizacija. Šta podrazumeva “dobra organizacija”? Dobra organizacija se može postići kroz papir, olovku i planiranje posla i vremena.

Prvo se predlaže grub popis svih velikih zadataka, planova i obaveza. Zatim te veće zadatke treba raščlaniti na manje celine. Naravno, za ovo je potrebno vreme i sasvim je razumno da nećete uspeti iz prvog puta da se setite asplutno svih obaveza do najniže celine. Situacija se razvija u hodu i u skladu sa tim zapisujte i pravite plan rada.

Pođite od definisanja termina selidbe, na osnovu kog ćete saznati sa koliko slobodnih dana raspolažete, koje vas sporedne obaveze pored selidbe očekuju, kao i obaveze oko dece (vrtić, škola, treninzi) i bitnih datuma (rođendani, proslave, slave i slično). Selidba ne znači da se nečega treba odreći da biste nešto drugo dobili ili ispunili. Sve je u dobroj organizaciji. Dečije angažovanje oko selidbe je veoma važno za njihovu adaptaciju na situaciju. Ukoliko ih ostavljate po strani, a gledaju vas kako jurite levo-desno, pakujete, iznosite, unosite, mogu dobiti nemir, strah i odbojnost prema novom domu.

Primer plana, zadataka za selidbu:

1. Organizovanje besplatne procene selidbe. Skoro svaka agenicja za selidbe i prevoz pruža ovu uslugu. U dogovoreno vreme dolaze na adresu radi procene obima selidbe. Tada ih možete pitati za savete oko pakovanja i zaštite stvari. Agencije često prodaju potreban materijal za pakovanje i zaštitu.

2. Administracija (poslovi vezani za banku, podizanje novca, kredit, potpisivanje ugovora, notarske obaveze, promena adrese u MUP-u, upisivanje dece u novu školu i slično)

3. Ukoliko ste zaposleni, verovatno će vam biti potrebni slobodni dani uoči selidbe (podnošenje zahteva za slobodne dane na poslu)

4. Pakovanje. Pakovanje se može podeliti na više celina:

a. Sređivanje plakara i razvrstavanje odeće (u zavisnosti od godišnjeg doba u kom se selite, prvo možete pakovati garderobu koju sada ne nosite – zimi letnju, leti zimsku). Odeću koju više ne nosite, koju ste vi ili deca prerasli možete odložiti u posebne džakove, a potom donirati.

b. Dobro procenite prostor iz kog izlazite i prostor u koji ulazite, možda vam sam nameštaj neće biti potreban. U ovakvim situacijama možete angažovati agencije za

selidbe i prevoz da dodatno, nakon selidbe, određen nameštaj odvezu na željenu adresu (drugu lokaciju ili deponiju), a možete i staviti na onlajn aukcije. U tom slučaju imajte u vidu broj dana sa kojim raspolažete i ne dozvolite da se preklope sa selidbom. Ukoliko prodajete nameštaj, predlaže se da se sa tim završi bar 3 dana pre selidbe. Nikad ne znate ko se nalazi sa druge strane ekrana i možda se čin prodaje ne ispuni, pa uvek treba imati plan “b” – šta raditi sa viškom nameštaja.

c. Krenite od pakovanja sitnica, na to se najčešće utroši najviše vremena. Pod sitnicama se pre svega misli na dečije igračke i knjige. Kroz igru angažujte dete da vam pomogne i pripremite ga na prelazak u novi dom. Takođe, posle selidbe mu dajte prostora da se navikne na svoj novi kutak tako što ćete ga pustiti da samo raspakuje i složi svoje igračke. Kroz igračke dete ulazi u svoj zamišljeni svet, gde se oseća sigurno. Ako mu pružite mogućnost da sam sredi svoj kutak, brže će se adaptirati na promene.

d. Odledite frižider i zamrzivač na vreme, organizujte gde će vam hrana iz istih biti i obezbedite hranu za 2 do 3 dana. Posebno dečiju hranu.

e. Prilikom pakovanja garderobe, kuhinje i ostalih stvari po kući takođe angažujte decu da vam “pomažu” (donesu, odnesu, iseku, zalepe, napišu).

Predlaže se da se selidbe vrše u ranim jutarnjim časovima, nakon što decu odvetete u školu ili vrtić, kako biste kroz 2 do 4 sata završili selidbu i imali prostora da osnovne stvari raspremite (krevet, odeća i hrana). Ovo dolazi u obzir isključivo ako je reč o selidbi u okviru istog grada. Ako se selite u drugi grad, preporučuju se selidbe po principu “Ključ u ruke” ili bar delimično da se opredelite za ovaj oblik selidbe. Imajući u vidu da su ove selidbe skuplje i ako ih ne možete priuštiti onda imajte u planu organizovanje selidbe u letnjem periodu, dok su deca na raspustu.

Selidbe sa malom decom nisu jednostavne, ali dobra organizacija i fina ekipa koja vas seli može pretvoriti selidbu u zanimljivu i nezaboravnu avanturu.

Write a Comment